Doen wat je zegt. Zeggen wat je doet. Dat werk.

Jouw uitdaging

Hoera! Na een intensief recruitmentproces heb je eindelijk een handtekening onder het arbeidscontract van je nieuwe medewerker. Je werken-bij website, de positieve gesprekken door collega’s, een meeloopdag en prettige onderhandeling … alles heeft bijgedragen aan dit succes.

En na een paar maanden voel je de frictie. Het begint een beetje te schuren. Je nieuwe collega levert niet helemaal wat de bedoeling was. Er ontstaat wat onrust in het team. Je collega merkt dat het gras wat minder groen is dan gehoopt. En voor je het weet: ben je hem weer kwijt. Dure grap, niemand blij, hoop frustratie rijker.

Het issue? Onvoldoende transparantie over de kernbehoefte. En dat gaan wringen, hoe dan ook.

Wat te doen

Natuurlijk wil je graag te boek staan als fijne werkgever, maar kan je het ook waarmaken? Klopt wat je zegt met hoe het er wérkelijk aan toe gaat? Kortom: klopt jouw werkcultuur met jouw merkcultuur? Zodra de kloof te groot wordt, ga je dat voelen in je personeelsbestand, in de wandelgangen en in de portemonnee.
Het tij is absoluut te keren zodra je de moed hebt er open naar te kijken. Onder de motorkap werken we aan de cultuur in je organisatie: wat gaat goed, maar wat ook niet? Wat maakt dat dit onze cultuur is? Durven we elkaar diep in de ogen te kijken? Hoe draagt onze onderlinge relatie bij aan ons werksucces? Samen met de paarden kijken we naar de organisatie als systeem. Wat schort eraan? Alles in control? Dan gaan we inhoudelijk aan de slag met je belofte: hetgeen je zegt. Je tekst op de site. De beleving van je medewerkers. Het gevoel van je kantoorpand. Klopt dat wel?

Gras bij de buren lijkt altijd groener, tenzij je aandacht geeft aan je eigen gras

Geloofwaardig

Zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Het vraagt om prikken in de organisatiedynamiek én je merkverhaal. Zit je bij Enerqui precies goed. Geeft meer vonken dan die toiletposter van HR (die eigenlijk niemand kent, sorry).

Succes en groei

Combineer team- en organisatiecoaching met de eerlijke spigel van paarden én 10 jaar brandingexpertise, en je legt dé basis voor flow. Zaken doen met een oprechte toko. Je sollicitant, prospect, klant en stakeholders worden er blij van.

Blije collega’s

Je echte medewerkerstevredenheid uit zich in de dingen die je misschien niet wil of kan zien. We halen ze op, leggen ze bloot en zorgen dat iedereen weer in zijn kracht komt te staan. Blije collega’s én een mooie magneet voor je recruitment.

Traject

Het realiseren van een optimale werkcultuur is maatwerk en bevat zowel coachende onderdelen als ook adviserende onderdelen. In alle gevallen hebben we de gehele organisatie, moed en een sterke wens tot verandering nodig om aan de slag te gaan. Indien gewenst kunnen we samenwerken met bureaus wanneer het gaat om je merk(ontwikkeling).

tarieven

ervaringen

"​De sessies met Lonneke heb ik als warm en veilig beschouwd. Dat zijn wat mij betreft belangrijke voorwaarden wanneer je aan zo’n traject begint. Haar samenvatting tijdens of na de sessie was scherp en gaf inzicht in de gelaagdheid van mijn vraagstuk. Sommige momenten waren emotioneel. Maar ik ging toch altijd weg met meer (mentale) energie dan voor ik binnen kwam."
​anonieme coachee, 32
HR professional